GENEL NİTELİKLER

ANKARA FİLM EVİ

2012 yılında kuruldu. Bu güne kadar kısa filmler, belgeseller ve halen post prodüksiyon aşamasında olan bir sinema filmi yaptık. Aralarında TUBİTAK, Rönesans Holding, Sağlık Bakanlığı, Suudi Arabistan İçişleri Bakanlığı ve Çukurova Makine'nin de bulunduğu müşterilerimizin kurumsal film, kamu spotu, imaj filmi gibi ihtiyaçlarına cevap veriyoruz.

Ankara Film Evi sinema sanatının 110 yıllık birikimini en yeni görüntü teknolojileri ile birleştiren, dramatik işlerden reklam filmlerine  ve belgesellere kadar geniş bir alanda video üretebillen ve sadece "Video Prodüksiyonu" yapan butik bir firma olma yolunda ilerliyor. AFE görsel öykü yaratmanın zorluklarını bilen, ama heyecanını da duyan, yaptığı işi belli bir standarda çıkarana kadar terleyen, sabahlayan, araştıran, soran öğrenen bir ekipten oluşuyor.

İŞ TANIMI

KURGU
  • Bir filmde seyircinin tespit edemediği ama hissettiği filmin "bütünlüğü" büyük oranda kurgu aşamasında oluşturulur.
  • Yönetmenden ile birlikte en yaratıcı olunması gereken, olunabilecek alan kurgudur.
  • Bir filmin başarısı çoğu zaman yönetmene yüklenir. Kurgucu bu noktada geride kalan, hakkı yenen bir meslektir.
  • Kurgucu teknik olanaksızlıkların ardına saklanma lüksüne sahip değildir. Totalde "kes yapıştır" ile çalışır.
  • En iyi kurgu, hissedilmeyen, farkedilmeyen kurgudur.
  • Kurgu filmin ritmini, atmosferini belirler.

POST PRODÜKSİYON
  • Dijital sinemanın gelişmesi ile bilgisayar başında görüntü neredeyse baştan üretilir oldu.
  • Post Prodüksiyon uzmanı yaratıcı vizyonunu teknik becerileri ile desteklemesi gereken bir meslektir.
  • Artık filmlerde basit de olsa animasyonlar, post prodüksiyon hileleri ve diğer dijital efektler standart bir hal almıştır.
  • Aşırı efekt kullanımı bir filmi canlandırmazi aksine ucuz bir aksiyon filmine benzetir.
  • Efekt anlatımı desteklediği veya teknik olarak seyirciyi şaşırttığı zaman kullanılmalıdır.

BU POZİSYONDA ÇALIŞACAK ARKADAŞIMIZDAN NE BEKLİYORUZ?
  • Kurguladığı filme bütünlük katması.
  • Görüntü parçalarını her film için değişebilen bir mantık ile sıralaması.
  • Filme duygu katabilmesi.
  • Yönetmen, senarist, görüntü yönetmeni ve diğer ekip üyeleri ile konuşabilmesi, filmin tasarımı noktasında insiyatif alabilmesi.
  • Alanla ilgili dünyadaki gelişmleri, trendleri takip etmesi, araştırıcı olması.
  • Yaptığı kurguyu savunabilmeli.
  • Kendisini kurgu programı operatörü değil, "Film Editor" olarak görmesi, bu işten heyecan duyması.
  • "Yönetmenlik" , "Senaristlik" gibi hayallerinin olmaması.
  • Alanla ilgili bilgisayar programlarını kullanabilme, öğrenebilme yeteneği.
BU POZİSYONDA ÇALIŞACAK ARKADAŞIMIZA NE SUNUYORUZ?
  • İyi bir bilgisayar, geniş bir masa, rahat bir koltuk, sıcak bir çalışma atmosferi.
  • İlk yıl 2 hafta, sonraki her yıl +1 hafta ücretli izin.
  • 5 gün, 8 saat mesai.
  • Tecrübe ve yeteneklerine göre maaş + prim.
  • Alanla ilgili şehir içi, şehir dışı, yurt dışı eğitim.
GENEL NOTLAR:
  • Zorunlu olmamakla birlikte üniversite mezuniyeti, ingilizce bilgisi, ehliyet, program bilgileri, yurt dışı deneyimi adayın şansını artırıcı etkenlerdir. Ön yazı ve/veya portfolyo sunumu tavsiye edilir.

Aday Kriterleri

Pozisyon Bilgileri

Firma Sektörü:

Reklam ve Tanıtım, Eğlence - Kültür - Sanat, Sinema - Tiyatro, Medya, Prodüksiyon